بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

مدیریت دانش
سبک رهبری توانمندساز
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش
پیاده سازی موفق مدیریت دانش
رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

 

 

 

 

 

چکیده:

در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

 

جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

رهبری دانش

رهبری تحول آفرین

رهبری تبادلی

رهبری عدم مداخله گر

 

 

 

 

 مقدمه 

در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

 

دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

 

در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). 

 

مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 1

2-1 بیان مسئله  2 

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

5-1 سؤالات تحقیق  7

1-5-1  سؤال اصلی تحقیق  7 

2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

6-1 فرضیات تحقیق   7

1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

8-1 قلمرو تحقیق     8 

1-8-1 قلمرو مکانی  8 

2-8-1 قلمرو زمانی  8

9-1 روش گرآوری داده ها   8 

10-1 روش تحلیل داده ها  9

11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

13-1 نقشه راه   10

14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2 مقدمه  16

2-2 تعارف مدیریت دانش  17

3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

4-2 مدل های مدیریت دانش  20

1-4-2 مدل هفت سی  21 

2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

3-4-2 مدل رن جانسون  23

4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

1-5-2 خلق و کسب دانش  29

2-5-2 تسهیم دانش  30 

3-5-2 کاربرد دانش  32 

4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

6-2 تعاریف رهبری  34 

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

8-2 مکاتب رهبری  37

1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

2-8-2 مکتب رفتاری  39 

1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

3-8-2 مکتب اقتضایی 44

1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

9-2 رهبری تحول آفرین  53

1-9-2 نفوذ آرمانی  55

1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

3-9-2 ملاحظات فردی  57

4-9-2 ترغیب ذهنی  58

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

11-2 رهبری تبادلی  64

1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

1-17-2 ریسک های تجاری  75

2-17-2 ریسک های سیاسی 75

18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

 

فصل سوم : روش تحقیق

1-3 مقدمه 90

2-3 هدف تحقیق   90 

3-3 نوع تحقیق  91

4-3 روش تحقیق  91 

5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

1-6-3 منابع اولیه  92

2-6-3 منابع ثانویه  92

7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

 2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

10-3 روش تحلیل داده ها  102

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه  104

2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه  126

2-5 نتایج تحقیق  127

1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

6-5 محدودیت های تحقیق  132

7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری 6 

شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

 

سیستم شخصی سازی شده در آموزش الكترونیكی

سیستم شخصی سازی شده در آموزش الكترونیكی مدلسازی فراگیر elearning آموزش الكترونیكی electroniclearning سیستمهای ابر رسانه تطبیقی سیستم شخصی سازی شده سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق آی…

ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی تلفیق در برنامه درسی برنامه‌های درسی تلفیقی سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی الگویی برای تدوین برنامه های درسی تلفیقی تلفیقی برنامه های درسی ضرورت برنامه…

پاورپوینت کریم خان زند

پاورپوینت کریم خان زند پاورپوینت ارگ کریم خان زند پاورپوینتدر مورد کریم خان زند دانلود پاور پوینت کریم خان زند دانلود پاور پوینت در مورد کریم خان زند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کریم خان زند  جهت رشته تاریخ…

پاورپوینت آشنایی با باغ سازی ایرانی

پاورپوینت آشنایی با باغ سازی ایرانی پاورپوینت آشنایی با باغ سازی ایرانی پاورپوینت باغ سازی ایرانی تحقیق باغ سازی ایرانی بررسی باغ سازی ایرانی باغ باغ سازی در بعد از اسلام برخی خصوصیات باغ ایرانی جلوه باغ در فرهنگ ایرانی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراتحلیل

ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراتحلیل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراتحلیل مبانی نظری فراتحلیل پیشینه تحقیق فراتحلیل پیشینه داخلی فراتحلیل پیشینه خارجی فراتحلیل پیشینه پژوهش فراتحلیل پیشینه نظری فراتحلیل ادبیات نظری فراتحلیل چارچوب نظری فراتحلیل رفتن به سایت…

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن تعریف بحران انواع بحران مقایسه بحران های تدریجی و ناگهانی موقعیت بحران مراحل بحران پیشگیری بحران مدیریت بحران مدلهاي مديريت بحران نظريه تعادل در مديريت بحران…

تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن

تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی راهبردی انواع سیستمهای اطلاعاتی راهبردی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی راهبردی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته…

مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری

مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری مولفه های فساد اداری آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری در…

فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی

فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی کلمات کلیدی : مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه تحقیق در مورد طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی طلاق عاطفی پیشینه پژوهش طلاق عاطفی پیشینه نظری طلاق عاطفی ادبیات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31 کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای ریاضی معلمان مبانی نظری باورهای ریاضی معلمان پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان پیشینه داخلی باورهای ریاضی معلمان پیشینه خارجی باورهای ریاضی معلمان پیشینه…

تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی

تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی پایان نامه تاثیر آرد سویا بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تاثیر دماهای متفاوت بر کیفیت…

بررسی عوامل و گستره خشونت علیه زنان

بررسی عوامل و گستره خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان گستره خشونت علیه زنان انواع خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه…

پاورپوینت داروهای سالبوتامول ، آتروونت و سروتاید

پاورپوینت داروهای سالبوتامول ، آتروونت و سروتاید پاورپوینت داروهای سالبوتامول پاورپوینت داروی آتروونت پاورپوینت داروی سروتاید پاورپوینت مصرف داروهای آتروونت و سروتاید پاورپوینت عوارض داروهای آتروونت و سروتاید پاورپوینت طریقه مصرف داروی سالبوتامول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت داروهای…

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه…

عوامل ایجاد کننده استرس تحصیلی دختران و بررسی اثرات آن

عوامل ایجاد کننده استرس تحصیلی دختران و بررسی اثرات آن استرس تحصیلی دختران اثرات حاصل از استرس تحصیلی دختران عوامل ایجاد کننده استرس تحصیلی دختران انواع استرس بر حسب علل ایجاد کننده آن  تحقیق پایان نامه استرس تحصیلی دختران  رفتن…

بررسی فرمان آتش به اختیار رهبری و تحلیل اهداف برای این فرمان

بررسی فرمان آتش به اختیار رهبری و تحلیل اهداف برای این فرمان فرمان آتش به اختیار فرمان آتش به اختیار رهبری اهداف فرمان آتش به اختیار تحلیل اهداف فرمان آتش به اختیار بررسی فرمان آتش به اختیار رهبری وظایف افسران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی مبانی نظری هویت ملی پیشینه تحقیق هویت ملی پیشینه داخلی هویت ملی پیشینه خارجی هویت ملی پیشینه پژوهش هویت ملی پیشینه نظری…

پاورپوینت كار گروهي و مهارتهاي رهبري گروه

پاورپوینت كار گروهي و مهارتهاي رهبري گروه پاورپوینت كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه بستر سازی برای کار گروهی انواع گروه ها كار گروهي اثر بخش ناهمگوني در گروه كـار تـيمي ويژگيهاي تيم انواع تیم مزایای…

The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson

The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson کلمات کلیدی : The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson رفتن به سایت اصلی The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson     منبع…

پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده پاورپوینت توسعه محصولات جدید پاورپوینت و تحلیل رفتار مصرف کننده تحقیق توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده…

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه بازار سرمایه متغیرهای مالی توسعه اقتصادی ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه دانلود مقالات اقتصاد دانلود مقالات اقتصادی خرید مقالات اقتصاد رفتن به…

پاورپوینت ساختار آرایه و رشته ها در زبان های برنامه نویسی

پاورپوینت ساختار آرایه و رشته ها در زبان های برنامه نویسی پاورپوینت تعریف آرایه ها پاورپوینت آرایه ها در زبان c پاورپوینت داده ساختار پاورپوینت آرایه دو بعدی در آردوینو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت  اشنایی با آرایه ها…

پاورپوینت گزارشات تخصصی شبکه هوشمند انرزی ایران

پاورپوینت گزارشات تخصصی شبکه هوشمند انرزی ایران پاورپوینت لیست وضعیت مصرف برق پاورپوینت گزارش مصرف برق پاورپوینت اداره برق کل کشور پاورپوینت مرکز اسناد مدیریت شبکه برق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گزارشات تخصصی شبکه هوشمند انرزی ایران جهت رشته برنامه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتارهای پرخطر

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتارهای پرخطر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی رفتارهای پرخطر پیشینه خارجی رفتارهای پرخطر پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر پیشینه نظری…

ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی

ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمان عوامل ارتقا شهروندی كاركنان رفتارهای ضد شهروندی عوامل موثر بر رفتارهای ضد شهروندی جنبه‌های منفی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *